Kyčle – klíč ke správnému držení těla

Začali jste chodit na jógu a zjistili jste, že vaše kyčle jsou zatuhlé, a vy tak neumůžete usednout do padmásany? A rozhodli jste se stůj co stůj kyčle uvolnit, abyste mohli sedět jako “správný jogín”?

Když lehce upozadíme fakt, že jde o poměrně pokročilou ásanu, a tak by začátečník neměl s jejím zaujmutím spěchat, je tu ještě další možnost. V józe se totiž učíme nejen trpělivosti, ale také přijímání skutečnosti, že některé věci nejsou a možná ani nebudou tak, jak jsme si je vysnili. Je tedy docela možné, že plnou padmásanu se vám nepodaří zaujmout ani po dlouhodobém cvičení, i když uvolníte kyčle a protáhnete dostatečně zkrácené svaly na dolních končetinách. Možná vaše kyčle narostly jinak a vy se spíše, než na zakládání padmásany, budete muset s tímto faktem smířit a přijmout ho jako něco, co je a nelze to změnit. Ušetřenou energii pak jistě využijete jinak.

Jenže mít flexibilní kyčle není to jediné, co by vás v jejich souvislosti mělo zajímat.

Pro náš každodenní život je důležité, aby naše kyčle byly nejen flexibilní, ale také stabilní. Kyčle jako součást pánve ovlivňují postavení naší páteře, a tak jestli vás bolí bedra (máte zvýšenou lordózu – prohnutí beder) nebo se vám špatně chodí, měli byste se raději zaměřit na kyčle z pohledu celkově správného držení těla.

Chcete zjistit, jak jste na tom s držením těla? Stačí se postavit před zrcadlo z boku. A zkuste stát tak, jako když se na pláži nikdo nedívá :). Pokud stojíte správně, jsou vaše kotníky, kolena, kyčle, ramena a uši v jedné svislé přímce, tak jak působí gravitace. To je tzv. neutrální pozice. Možná ale najdete nějaké vychýlení a zjistíte, že postavení pánve není správné, je moc překlopená dopředu nebo dozadu, že máte povolené břišní svaly, svěšený hrudník i ramena a zkrácené svaly na nohou. Podobné špatné postavení těla, způsobené např. sedavým zaměstnáním, a z toho plynoucí svalové dysbalance jsou pak příčinou nejedné bolesti v našem těle.

Chcete-li poradit se správným držením těla, uvolněním kyčlí, protažením svalů na nohou a posílení břicha, můžete se zúčastnit našeho workshopu zaměřeného právě na kyčle a správné držení těla. Přihlásit se lze jednoduše v rezervačním systému Eka Yoga Space.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *